۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

استقبال بی نظیر از موزه حزب الله در لبنان

استقبال بی نظیر از موزه حزب الله در لبنان

Hezbollah's museum attracts big attention.This museum attracted more than 650,000 visitors , 30 percent of whom were non-arabs . CNN has a report about this.
image

اولین موزه حزب الله در شهر «میلیتا» در لبنان افتتاح شده و با استقبال بی نظیری از سوی گردشگران مواجه شده است.

در این موزه ماکت انواع پناهگاه های حزب الله، انواع سلاح های ترکیبی و نقشه های جنگی به نمایش گذاشته شده و در دو روز اول بیش از 500 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند که 30 درصد از این افراد را توریست های غیرعرب تشکیل داده است.

«سی.ان.ان» در این باره نوشت: یکی از جاذبه های این موزه استفاده کودکان از ادوات جنگی واقعی و حتی شلیک گلوله های نیمه سنگین به سوی هدف های کنترل شده است.

ارائه برخی ترفندهای دفاع از شهروندان و جابجایی نامحسوس غیرنظامیان در جریان جنگ 33 روزه از دیگر بخش های پربیننده این موزه بشمار می رود.


«حسن رامی» کارشناس راهنمای این موزه به خبرنگاران گفت: آمریکا و اسرائیل چهره واقعی حزب الله را بدجلوه داده اند و این موزه می تواند چهره دفاعی حزب الله را به جهان نشان دهد.

وی افزود : هدف نهایی از این موزه نشان دادن امکانات ساده حزب الله در مقابله با دشمنان است و در عمل می خواهیم نقاط ضعف دشمن راارائه دهیم و به همگان نشان دهیم که چگونه با این سلاح های معمولی توانستیم دشمن را به استئصال برسانیم.

این اولین موزه حزب الله از زمان تاسیس در سال 1980 است.