۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

دولت قاهره به کاروان شریان حیات 5 مجوز ورود به خاک مصر را نمی دهد// کمکهای بین المللی به غزه سرگردان در بندر لاذقیه


دولت قاهره به کاروان شریان حیات 5 مجوز ورود به خاک مصر را نمی دهد// کمکهای بین المللی به غزه سرگردان در بندر لاذقیه
1389/07/19

سخنگوی کاروان شریان حیات 5 از تعلل مقامات مصری در اعطای اجازه ورود این کاروان به بندر العریش و سپس حرکت از این منطقه به سوی نوار تحت محاصره غزه شدیدا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از منابع خبری سوری، زاهر البیراوی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر لاذقیه سوریه که این کاروان چند روزی است در آن سرگردان و منتظر اجازه مقامات مصری مانده است، گفت : مصر با هدف ایجاد احساس ناامیدی در شرکت کنندگان در این کاروان ، اجازه ورود آن را به تاخیر انداخته است.

البیراوی گفت: کاروان کاملا آماده حرکت به سوی بندر العریش مصر است و عملیات شمارش ، کنترل و دسته بندی کمک های پزشکی و بشردوستانه نیز تکمیل شده است.

از طرف دیگر کیون اووندد مدیر اجرایی انگلیسی این کاروان در کنفرانسی خبری از مقامات مصری خواست هر چه سریع تر اجازه ورود این کاروان به نوار غزه را صادر کند تا بیشتر از این در بندر للاذقیه معطل نمانند.

این کاروان متشکل از 140 کامیون حامل کمک های بشردوستانه و کمک های آموزشی به ارزش 5 میلیون پوند است و 385 فعال صلح طلب از 30 کشور جهان در آن حضور دارند.

کاروان شریان حیات 5 به سرپرستی جرج گالاوی نماینده سابق مجلس عوام انگلیس از 18 سپتامبر گذشته لندن را به مقصد استانبول ترکیه ترک کرد. این کاروان پس از یکتوقف سه روز در استانبول و انکار شنبه هفته گذشته وارد بندر لاذقیه سوریه شد تا پس از پیوستن سایر کمکهای بشردوستانه از کشورهای آفریقایی و حوزه خلیج فارس جمعه گذشته این بندر سوری را به مقصد بندر العریش مصر ترک کند اما تاکنون مقامات دولت قاهره اجازه این کار را نداده اند.