۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

به دلیل شرکت صهیونیست ها؛فعالان اردنی و فلسطینی از شرکت در مسابقه انصراف دادند

فعالان اردنی و فلسطینی شرکت کننده در مسابقه دوچرخه سواری که موسسه های فعال در زمینه محیط زیست آن را در ماه کنونی برگزار می کنند اعلام کردند به علت حضور رژیم صهیونیستی در این دور از مسابقات ، از شرکت در آن انصراف می دهند.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از " الجزیره " ، تجمع نیروی جوانان حمایت از مقاومت موسوم به " حرکت کن" در بیانیه ای اعلام کرد نامه ای از جمعیت دوستان زمین در خاورمیانه دریافت کرده است که در آن خروج شرکت کنندگان اردنی و فلسطینی از مسابقات دوچرخه سواری اعلام شده است.

در این بیانیه آمده است که این تجمع انصراف خود را از مسابقات دوچرخه سواری که صهیونیست ها نیز در آن حضور دارند، اعلام می دارد.

در این بیانیه همچنین از همه سازمان ها ، انجمن ها و شرکت هایی که روابط مشکوکی با تل آویو دارند خواسته شده است در این خصوص تجدید نظر کنند واگرچه در سطح دولت ها همچنان به روابط پشت پرده ادامه می دهند اما در سطح غیر رسمی به صف ستادهای مردمی تحریم کالاهای صهیونیستی ملحق شوند.

عبد الرحمن سلطان معاون رئیس جمعیت دوستان زمین در خاورمیانه اعلام کرد که این جمعیت مشارکتش را در این مسابقات لغو کرده است.

گفته می شود هدف اصلی از برگزاری این مسابقات جلب توجه عمومی به مسایل مربوط به تغییرات آب و هوایی در منطقه و سلامت محیط زیست است ولی آن چه که رخ داد این است که گروه های مقاومت در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این مسابقه را به موضوعی سیاسی تبدیل کرده است.