۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

کابینه اسراییل قانون تابعیت اسراییلی را تصویب کرد


کابینه اسراییل قانون تابعیت اسراییلی را تصویب کرد
1389/07/19

کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) در اقدامی نژادپرستانه قانون تابعیت اسراییلی و سوگند وفاداری به "اسرائیل" به عنوان یک کشور یهودی را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) در اقدامی نژادپرستانه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن هر کسی بخواهد در اسراییل زندگی کند و حق به اصطلاح شهروند این رژیم را کسب کند باید سوگند وفاداری به "اسرائیل" به عنوان یک کشور یهودی و برخوردار از دمکراسی یاد کند.
این قانون اساسا فلسطینی های ساکن در اراضی اشغالی سال 1948 را هدف قرار گرفته است که جمعیتی بالغ بر 1/5 میلیون نفر را شامل می شود و هدف اسراییل نیز اخراج انان از این سرزمین ها است.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسایل سیاسی بر این باورند که این اقدام کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام طرف فلسطینی و دیگر گروه های عربی صورت گرفت که با اعتراف به اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی مخالفت کردند و از طرف دیگر تل آویو در صدد تقویت جایگاه خود در عرصه بین المللی است.
فلسطینی ساکن در سرزمین های اشغالی سال 48 که اصطلاحا در رسانه ها "اسراییل" معرفی می شود حدود بیست درصد از جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهند. اهالی این سرزمین ها بر این باورند که تغییر قانون شهروندی فقط جایگاه آنان را هدف قرار داده است و مشکلات زیادی را در اینده برای آنان ایجاد خواهد کرد.

______________________________________________

این خبر از یک جهت برای من مضحک هست ؛ اینکه چند ماه پیش در جی پست (سایت تندرو صهیونیستی) خواندم که برای اولین بار دادگاهی در اسراییل با نوشتن لفظ اسراییلی به عنوان شهروند در مدارک چند نفر ساکن اسراییل موافقت کرده . در توضیح خبر آمده بود که در کارت های شناسایی افراد به عنوان اصلیت از لغات "یهودی" و یا ملیت افراد مثل "هنگ کنگی " ،"روسی" ،"آلمانی" ،"عرب" و غیره نوشته می شود . حالا سئوال اینست آیا بالاخره ملیتی به نام اسراییلی تاسیس شده است؟ چون صهیونیست ها به هیچ وجه حاضر نیستند با کسانی که هم نسب آنها نیستند مخلوط شوند! به عبارتی خون خالص یهودی را دارای شان می دانند .

اینه که فکر می کنم نتانیاهو داره خودشو مسخره میکنه ، بیش از پیش.