۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

قرضاوی به همراه یك ناوگان دریایی به غزه سفر می كند
[ 14/08/2010 - 07:15 ب.ظ ]
رفح ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

دكتر یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در قالب ناوگان دریایی ترتیب داده شده از سوی اتحادیه جهانی علمای مسلمان و به همراه تعداد دیگری از علمای دینی و شخصیت های اسلامی و عربی مانند محمد علی الصاوی از مفسران برجسته قرآن به منطقه محاصره شده باریكه غزه سفر می كند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ احسان هندركس رئیس شورای عالی قضاوت آفریقای جنوبی و عضو هیات امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمان كه به همراه كاروان اروپایی "مایل ها برای لبخند 2" به نوار غزه سفر كرده بود، قبل از ترك این منطقه از طریق گذرگاه رفح تاكید كرد آنچه كه این هیات در طول چند روز حضور خود در باریكه غزه مشاهده كرد به مراتب فراتر از آن چیزی است كه ملت آفریقای جنوبی در طول سال های حاكمیت رژیم "آپارتاید" در این كشور آنرا چشیده اند.

هندركس با تاكید بر تداوم اقدامات حمایت آمیز زمینی و دریایی از ساكنان غزه تا لغو كامل محاصره این منطقه و آزاد سازی سرزمین فلسطین تصریح كرد كه آفریقای جنوبی برای سالیان متوالی سیاست تبعیض نژادی را تجربه كرده است و طعم تلخ همین مشكلاتی را كه امروز باریكه غزه با آنها دست و پنجه نرم می كند چشیده است. وی افزود كه كاروان "مایل ها برای لبخند 2" پس از بازگشت از سفر خود به باریكه غزه، پیام ساكنان غزه را به ملت آفریقای جنوبی خواهند رساند و به آنها اعلام خواهند كرد كه شهروندان فلسطینی بر عزم و اراده و حفظ كرامت خود تا آزاد سازی كامل سرزمین فلسطین و اخراج اشغالگران از آن اصرار دارد.

گفتنی است كه كاروان "مایل ها برای لبخند 2" 5 روز پیش از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد باریكه غزه شده بود و تعدادی از فعالان خارجی صلح در قالب این كاروان به این منطقه محاصره شده سفر كرده اند و علاوه بر این، كاروان مذكور مقادیر زیادی كمك های بشر دوستانه را نیز برای ساكنان غزه انتقال داده است.