۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

دانشگاه هارواد آمریکا سرمایه خود را از اسرئیل خارج کرد


1389/05/27
دانشگاه هاروارد آمریکا هم به جمع دانشگاههای تحریم کننده آکادمیک اسراییل پیوست

دانشگاه هاروارد، معتبرترین و قدیمی ترین مؤسسهٔ فرهنگی آمریکا در کمبریج در ایالت ماساچوست تمامی سهام و بورس خود در شرکتهای اسراییلی را به حراج گذاشت.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نوشته روزنامه گاردین چاپ انگلیس، در راستای تلاش جنبش جهانی برای تحریم اسراییل، دانشگاه هاروارد آمریکا نیز بعد از دانشکده همشایر و دانشگاه اورگرین این کشور به جمع دانشگاههای تحریم کننده آکادمیک اسراییل پیوست و ضمن خارج کردن سرمایه خود از شرکتهای اسراییلی تمام سهام خود را در شرکتهای اسراییلی به فروش رساند.

بر اساس گزارش رسمی کمیسیون مبادلات ارزی و امنیت، شرکت مدیریتی هاروارد آمریکا 483,590 سهام در شرکت صنعت داروسازی تیوا (Teva) به ارزش 30.5 میلیون دلار و 102.940 سهام در شرکت سلکام اسراییل را به مبلغ 1.1 میلون دلار فروخت.

فعالین جنبش جهانی تحریم اسراییل گفتند که اینگونه تحریمها می تواند فشار اقتصادی به حکومت رژیم صهیونیستی برای تغییر سیاستهایش در قبال اسراییل وارد نماید.

علاوه بر دانشگاههای آمریکا، دانشگاههای انگلیس و بلژیک نیز به طرح تحریم آکادمیک اسراییل رای مثبت داده اند.

Harvard university divests from Israel
Other US colleges and universities, including Hampshire College and Evergreen, have divested from Israeli companies – but none of the other institutions had holdings as extensive as Harvard's.
2010/08/18