۱۳۸۹ شهریور ۶, شنبه

ششم و هفتم شهريور ماه‌ در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

همايش دانشجويي «اتحاد، مقاومت، جهان بدون صهيونيسم» در تهران

image

تشکل‌هاي دانشجويي جهان اسلام به منظور شرکت در ششمين گردهمايي اتحاد دانشجويان جهان اسلام که با شعار " اتحاد، مقاومت، جهان بدون صهيونيسم " برگزار مي‌شود، به تهران مي‌آيند.

"احسان خسروجردي" دبير ششمين گردهمايي اتحاد دانشجويان جهان اسلام روز سه شنبه در نشست خبري گفت: اين همايش روزهاي ششم و هفتم شهريور ماه‌ و در آستانه روز جهاني قدس در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار مي شود.
وي افزود: براي برگزاري اين گردهمايي از 34 تشکل فعال دانشجويي در جهان اسلام دعوت به عمل آمده است که تاکنون 20 تشکل حضور خود را قطعي و اعلام کردند که در سطح دبيران کل يا نمايندگان تام الاختيار در اين همايش شرکت مي کنند.
خسروجردي علت حضور نيافتن برخي از تشکل هاي دانشجويي را برگزاري اين همايش در ماه مبارک رمضان و نيز حضور برخي از دبيران و نمايندگان اين تشکل‌ها در سفر عمره عنوان کرد.
وي هدف از برگزاري اين گردهمايي را ارتباط گيري مسنجم و درست عقيدتي بين فعالان دانشجويي در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: رسيدن به اشتراک نظر در زمينه اتحاد جهان اسلام و نيز مقاومت در برابر جرياني که قصد تسلط بر مسلمانان دارد از ديگر اهداف اين همايش است.
خسروجردي درباره انتخاب شعار ششمين گردهمايي دانشجويان جهان اسلام نيز گفت که اگر جهان اسلام اتحاد و مقاوت را سرلوحه فعاليت خود قرار دهد، به طور حتم جهان به سمت رهايي از استعمار و استکباري پيش مي رود که صهيونيسم خواهان آن است.
وي افزود: دانشجويان جهان اسلام در جريان برگزاري اين گردهمايي اعلام مي کنند که آماده هستند در برابر ماجراجويي‌هاي صهيونيست ها در منطقه بايستند.
دبير ششمين گردهمايي اتحاد دانشجويان جهان اسلام از چاد، قرقيزستان، زيمبابوه، مالي، هند، سومالي، سودان، کامرون، عراق، الجزاير، لبنان، ساحل عاج، فلسطين و ترکيه به عنوان کشورهايي نام برد که حضور تشکل‌هاي دانشجويي آنان در اين همايش قطعي شده است.
خسروجردي افزود: از تشکل‌هاي دانشجويي مصر نيز براي حضور در اين گردهمايي دعوت شده اما هنوز حضور آنان قطعي نيست.
وي خاطر نشان کرد که دانشجويان جهان اسلام آماده هرگونه حضور در صحنه مبارزه با صهيونيسم اعم از فرهنگي و نظامي هستند و در صورتي که جهان اسلام احساس نياز کند و علماي شيعه و سني براي حضور در صحنه جهاد فتوا دهند، دانشجويان حضور گسترده در اين عرصه خواهند داشت.
خسروجردي يادآور شد که ادوار قبلي اين گردهمايي نيز به ميزباني ايران برگزار شده است ضمن آنکه سومين گردهمايي به طور همزمان در سوريه و سودان نيز برگزار شد.
دبير ششمين گردهمايي اتحاد دانشجويان جهان اسلام خاطرنشان کرد که در جريان برگزاري اين گردهمايي، 2 نشست تخصصي نيز برگزار مي‌شود و شرکت کنندگان در خصوص "غزه و راهکارهاي عملي براي شکست حصر آن" و "بررسي مهمترين راهکارهاي عملي و نظري براي بيداري بيشتر مسلمانان، اروپاييان و آمريکاييان" بحث و تبادل نظر مي کنند.
خسروجردي، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، رييس سازمان تبليغات اسلامي، رييس اتحاديه انجمن هاي اسلامي ، رييس سازمان ملي جوانان، مديرکل امور بين الملل مجلس شوراي اسلامي و رييس مجمع تقريب مذاهب اسلامي را از جمله سخنرانان اين نشست عنوان کرد.
وي افزود: قرار است در اين گردهمايي راه هاي مبارزه نرم عليه صهيونيسم و عواملي که سبب مي‌شود بصيرت دينداران کاهش و فرقه هايي نظير "مسيحيان صهيونيست" شکل گيرند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.
خسروجردي گفت: اين گردهمايي 2 روزه با صدور بيانيه پاياني، به کار خود پايان مي دهد.