۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

افشاگری سیدحسن نصرالله از جزئیات جاسوسی تروریستی،حاج رضوان (شهید مغنیه)

افشاگری سیدحسن نصرالله از جزئیات جاسوسی تروریستی

image

دبيركل حزب الله لبنان دیشب در كنفرانس خبري كه با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار شد، جزئيات دخالت‌ صهيونيست‌ها در ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان را فاش كرد.

وي در ابتداي سخنان خود گفت: امروز مطالبي را بيان مي‌كنم كه به كمك آن آفاق جديدي در رابطه با تحقيقات مربوط به ترور رفيق حريري گشوده و به اتهام دشمن اسرائيلي در ترور حريري استناد خواهد شد.

بخش های مهم سخنان دبيركل حزب الله لبنان:


* در ديداري كه با مقامات دستگاه اطلاعاتي سوريه بعد از واقعه 1993 داشتم . داخل پرانتر مي‌گويم (ژنرال حسن سلامي كه استخوان‌هايش هم پودر شده بود و ايشان را كشته بودند). ژنرال قاضي از مقامات اسخباراتي سوريه كه در زمان مرحوم "حافط اسد " اين مطالب را آن زمان به من منتقل كرد.

* در آن جلسه مقرر شد كه من با ژنرال "عماد علي " ديدار داشته باشم. مواردي مطرح شد كه الان مورد نظر ما نيست. در آن موقع "عماد ابو حسن " آزاد شد به عبارتي موضوع حل و فصل شد. پس از آن قضيه در سال 1999 نيروهاي امنيتي مقاومت تواستند فردي را براي صهيونيست‌ها در جنوب بيروت در ضاحيه جاسوسي مي‌كرد بازداشت كنند. اين جاسوس نامش "احمد نصر الله " بود كه نيروهاي مقاومت توانستند وي را به جرم جاسوسي و فيلمبرداري بازداشت كنند.

* در حال حاضر به دليل ضيع وقت بعدا برخي اعترافات وي را بيان مي‌كنم.احمد نصرالله اعتراف كرد كه با صهيونيست‌ها ارتباط داشته و برخي اسامي همانند "عماد مغنيه را نام برد و تاكيد كرد كه به صهيونيست‌ها اطلاعات نادرست داده و مطالبي كاملا غير واقعي براي آنها فرستادم. اين جاسوس همچنين اعلام كرد كه با مرحوم رفيق حريري تماس گرفته و به وي به دروغ گفته است كه حزب الله براي ترور شما برنامه‌ريزي كرده است. اين در حالي است كه در جلسه‌اي كه در سوريه برگزار شده بود به افرادي به شهيد عماد مغنيه اطلاع داده بود كه اشخاصي از صهيونيست‌ها براي ترور "بهيه حريري " از نزديگان رفيق الحريري نيز برنامه‌ريزي كرده بودند.

* من در آن برهه نوارهاي ويدئويي مربوط به "احمد نصرالله " را در اختيار سوري‌ها قرار داده بودم. اين در حالي است كه اين شخص پس از مدتي كه البته من دلايل آن را نمي دانم از زندان دولت سوريه فرار كرد و به فلسطين اشغالي رفت كه البته ما اطلاع بيشتري از جزئيات آن در اخيتار نداريم. اين جاسوس هم‌اكنون در فلسطين اشغالي در كنار خانواده خود زندگي مي‌كند اين اولين نكته‌اي است كه اين جاسوس با حمايت صهيونيست‌ها وارد عمل شد و به مرحوم شهيد رفيق الحريري معلوماتي اشتباه داد و مدعي شد كه حزب الله قصد داشته كه حريري را ترور كند.

*اسرائيل از سپتامبر سال 1993 تلاش مي‌كرد تا رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان را متقاعد كند كه حزب‌الله قصد ترور او را دارد.

*بشار اسد رئيس جمهور سوريه به من اطلاع داد كه يكي از سران عرب به او گفته است، آمريكايي‌ها با ادامه حضور نيروهاي اين كشور در لبنان مخالفت نمي كنند به شرط اينكه حزب الله و اردوگاه آوارگان فلسطيني خلع سلاح شوند.
* پيش از ترور رفيق حريري اسرائيل از مزدورانش خواسته بود، اوضاع و تحولات در اطراف منزل نخست وزير سابق و فرمانده ارتش لبنان را بررسي كنند.
* جاسوساني كه در لبنان بازداشت شده‌اند به بمب گذاري، ارتباط و تماس با اسرائيل و كارگذاشتن دوربين اعتراف كرده‌اند.
* سعيد علم از جاسوسان اسرائيلي اعتراف كرده است اسرائيل از او خواسته بود به زمان‌هاي ديدار سعد حريري در منزل سمير جعجع [رئيس نيروهاي لبناني] پي‌ببرد.
*شواهد نشان مي‌دهد بمبي كه در سال 2005 حريري را به شهادت رساند، بمبي اسرائيلي بوده است.

* "محمود رافع " جاسوس اسرائيلي است كه از سال 1993 فعاليت جاسوسي خود را براي رژيم‌صهيونيستي آغاز كرد و در سال 2005 دستگير شد. وي در اعترافات خود به عمليات‌هاي بمب‌گذاري اعتراف كرد كه به شهادت "علي ديب " و " جهاد جبرئيل " و دو نفر ديگر منتهي شد. وي همچنين در جاسازي بمب‌هاي دستي در سال‌هاي 1999 و سال 2005 اعتراف كرده است.

* اين جاسوس به بمب‌گذاري در برخي مناطق حساس لبنان اعتراف كرده است. وي در سال 2005 در منطقه "ظهراني " بمب‌گذاري كرده بود كه اين بمب توسط ارتش لبنان شناسايي شد و آن بمب عمل نكرد. اما سوالي كه مطرح است اين است كه اين جاسوس با اين بمب قصد ترور چه كسي را داشت و بمبي كه وي جاسازي كرده بود بسيار دقيق و حساس بود و صددرصد ساخت اسرائيل بوده و كارشناسان فني ما نيز اين موضوع را تاييد كرده‌اند كه اين بمب ساخت تل‌آويو بوده است. اين شواهد نشان مي‌دهد بمبي كه در سال 2005 "رفيق حريري " نخست وزير سابق لبنان را به شهادت رساند، بمبي اسرائيلي بوده است چون هيچ دولت ديگري توانايي ساخت اينگونه بمب را نداشته و كارشناسان فني ما نيز اين موضوع را تاييد كرده‌اند.

* محمود رافع اعتراف كرده است كه گروهي از اسرائيلي را در داخل لبنان مورد استقبال قرارداده و با آنها ملاقات‌هايي داشته است.كاملا واضح است كه اسرائيلي‌ها در ديدار با رافع، وي را توجيه كرده‌اند كه چگونه بمب را جاسازي كند.

* "ناصر نادر " كه در سال 1965 متولد شده يكي ديگر از جاسوسان رژيم صهيونيستي است كه از سال 1996 تا سال 2009 فعاليت جاسوسي خود را براي رژيم صهيونيستي انجام مي‌داده است. وي در ترور شهيد "خالد العواني " نيز مشاركت داشته است.

*"فيصل مقداد " يكي ديگر از جاسوسان رژيم صهيونيستي بود كه در اين كنفرانس مطبوعاتي ماهيت كامل وي آشكار شد. مقداد از سال 2003 تا 2006 به فعاليت جاسوسي براي اسرائيل مي‌پرداخته است. وي در اعترافات خود تاييد كرده است كه از طريق دريا مواد منفجره و مواد مورد نياز را به داخل لبنان منتقل مي كرده است و همچنين كيف‌هاي سياه و مواد پشتيباني ديگري را نيز به داخل لبنان منتقل كرده است.

* اين جاسوس با فاصله چند هفته از ترور رفيق حريري تحركاتي را در لبنان داشته است. واضح است كه صهيونيست‌ها از طريق اين جاسوسان مواد منفجره را به داخل لبنان منتقل كرده است.

*"اديب علم " يكي ديگر از جاسوسان رژيم صهيونيستي است كه مشخصات وي در اين كنفرانس مطبوعاتي آشكار شد. وي كه متولد سال 1942 است، فعاليت جاسوسي خود را از سال 1992 آغاز كرد و تا سال 2009 و تا هنگام دستگيري به فعاليت خود ادامه مي‌داد. وي اعتراف كرده است كه از راه‌ها و مناطق مختلف و سواحل لبنان اقدام به تصوير برداي كرده است.وي براي انجام عمليات ها با اسرائيل در ارتباط بوده و برخي تجهيزات اطلاعاتي را به داخل لبنان منتقل كرده است.

* اسرائيل از طريق جاسوسان خود امكانات فني و ارتباطي را داخل لبنان مي‌كرد تا در هر ترور اطلاعات كافي در اختيار داشته باشد.

*صهيونيست‌ها كاملا بر لبنان مسلط هستند، اسرائيل از طريق جاسوسان خود امكانات فني و ارتباطاتي را داخل لبنان كرده است تا بتواند مكالمات را شنود كرده و اطلاعاتي را جمع‌آوري كند تا در هر ترور اطلاعات كافي در اختيار داشته باشد و جاسوسان اسرائيلي كه در مخابرات بوده‌اند، كاملا اين موضوع را تاييد كرده‌اند.

* موضوع بعدي كه مي‌خواهم درباره آن صحبت كنم، درباره جمع‌آوري اطلاعات اسرائيل از طريق هوا است. اسرائيل از طريق هوا كاملا بر لبنان مسلط است و همه مي‌دانند كه اسرائيل هواپيماهاي بدون سرنشين پيشرفته‌اي در اختيار دارد و اسرائيل يكي از مهمترين دولت‌هاي سازنده هواپيماهاي شناسايي است و حتي اين هواپيماها را به برخي از كشورها صادر مي‌كند. رژيم‌صهيونيستي كاملا مناطق لبنان را تحت نظر و تصويربرداري دارند.شناسايي از طريق هوا براي اسرائيل مهم و راهبردي است و من مي‌خواهم چيزهايي را افشا كنم كه شايد مربوط به محافل سياسي نباشد و بيشتر براي روشنگري افكار عمومي باشد.

*قبل از سال 1997 از طريق فعاليت‌هاي سري، برادران ما توانستند خط ارسال فني يك هواپيماي شناسايي اسرائيل كه تلاش مي‌كردند تصاويري از مناطق عملياتي اسرائيل را مخابره كند، شناسايي كنند و حزب‌الله لبنان توانست با عمليات فوق سري آن تصاوير را دريافت كند و اين اقدام جوانان لبناني است كه از دانشگاه‌ها لبنان فارغ‌التحصيل شده‌اند. در ابتدا نقشه‌خواني و خواندن اين فيلم‌ها براي ما آسان نبود چرا كه ما در آن مقطع دانش كافي براي نقشه‌خواني نداشتيم و نمي‌توانستيم آن نقشه‌ها را با نقشه‌هاي ماهواره‌اي تطبيق دهيم، اين كار دشوار نيازمند امكانات فراواني است همچنين در آن مقطع ما نتوانستيم تمام اطلاعاتي كه هواپيماي شناسايي اسرائيل براي تل‌آويو ارسال كرد را دريافت كنيم و فقط يك مجموعه از فيلم‌ها را دريافت كرديم، بعد از اين عمليات،‌اسرائيلي‌ها اقدامات محافظه‌كارانه را شروع كردند. پس از آن اسرائيل اطلاعات خود را از طريق كد و رمز منتقل مي‌كرد. *تصاويري كه عرض كردم برادران ما در حزب‌الله توانستند شناسايي كنند مربوط به سواحل بود و تصاويري در مناطق جنگلي و كوهستاني بود. ابتدا نفهميديم تصاوير مرتبط به كجاست، برخي جوانان متخصص جنوب را دعوت كرديم تا درباره اين تصاوير به ابراز نظر بپردازند تا بفهميم اسرائيلي‌ها از كجا قصد داشتند به تصويربرداري بپردازند.براي درك اين موضوع چندين كمين در مناطقي كه فكر مي‌كرديم از آنجا تصويربرداري شده است ايجاد كرديم تا بتوانيم مسير هواپيماهاي شناسايي را بفهميم. در آن عمليات‌ها و كمين‌ها تعدادي از رزمنده‌اي ما شهيد شدند و حتي ما تصويربرداري از بالگرد صهيونيست‌ها داريم كه به منطقه درگيري آمد تا نظاميان زخمي شده را منتقل كند.

* اين تصاوير چه چيزي را نشان مي‌دهد،‌تصاوير مربوط به سال 1997 بود. بر اساس اطلاعاتي كه ما به دست آورديم، به نظر مي‌رسد اين تصاويري كه مربوط به هواپيماي شناسايي اسرائيلي است و نيروهاي حزب‌الله توانستند به آن دست پيدا كنند، قبل از ترور رفيق حريري بوده است. ما تصاويري از هواپيماهاي شناسايي رژيم صهيونيستي داريم كه در آن تصاوير هواپيماها به دقت رفت‌وآمد خودروها و حتي مردم را تصويربرداري كرده‌اند.

*در طول سال‌هاي اخير ابتدا انگشت اتهام به سوي سوريه رفت، سپس 4 افسر لبناني دستگير شدند و مدتي بعد آزاد شدند و بعد نيز انگشت اتهام به سوي ديگر نشانه گيري شد. همانطور كه در سخنراني قبلي گفتم،‌ما يك گروه ويژه در حزب‌الله لبنان تشكيل داديم. بعد از دستيابي به اطلاعات از طريق جاسوسان، فرضيه دست داشتن اسرائيل در ترور رفيق‌حريري تقويت شد. بعد از شناسايي و دستگيري عوامل جاسوسي رژيم‌صهيونيستي،‌ اين رژيم اقدام به اتخاد اقدامات احتياطي بيشتري كرد و حتي تعدادي از جاسوسان رژيم‌صهيونيستي نيز از دست نيروهاي امنيت فرار كردند. حزب‌الله داراي بايگاني است كه در آن اسناد و مدارك را نگه‌داري مي‌كند.

* من دوست دارم نقشه مسيري را كه رفيق‌حريري در آن تردد مي‌كرد را به شما نشان دهم و سپس نقشه هواپيماهاي شناسايي رژيم‌صهيونيستي را به شما نشان دهم كه آنها چگونه مسير تردد حريري را كنترل مي‌كردند تا امكان ترور را فراهم كنند. اگر اين اطلاعات كه به آنها رسيديم را در كنار مطالبي كه در آرشيو داريم قرار دهيم، به اين نتيجه مي‌رسيم كه تمركز ماموريت هواپيماهاي شناسايي رژيم‌صهيونيستي در جمع‌آوري اطلاعات از شهر بيروت بوده است.

* مسير حركت رفيق حريري از كاخ نخست وزيري تا تفريح‌گاه وي در خارج از بيروت،‌ مسيري بود كه توسط هواپيماهاي شناسايي رژيم‌صهيونيستي كاملا بررسي شده بود. آنها نياز داشتند تا اطلاعات دقيق‌تري داشته باشند. وقتي همه اين اطلاعات را كنار هم قرار مي‌دهيم پازل ترور رفيق‌حريري كامل مي‌شود.

* با مشاهده اين تصاوير، يك سئوال كليدي مطرح مي‌شود و آن اين است كه در تمام مناطق تصويربراداري شده توسط هواپيماي اسرائيلي، نيروهاي حزب الله هم در آن مناطق حضور دارند.

* در اين مناطق و به طور مشخص‌تر ناحيه مورد نظر اين فيلم، منطقه‌اي است كه در آن برخلاف تصاوير قبلي هيچكدام از رزمندگان يا رهبران مقاومت در آنجا حضور نداشتند. اين مطلب نشان مي‌دهد كه هواپيماي شناسايي اسرائيلي به دنبال هدف ديگري در اين منطقه غير از رزمندگان مقاومت و حزب الله بوده است.

*با توجه به تمركز تصاوير گرفته شده بر روي راه‌ها و خيابان‌ها، اين مطلب حاكي از آن است كه اسرائيلي‌ها به دنبال آن بوده‌اند كه بدانند خيابان‌هاي مذكور چه ويژگي‌هايي داشته و چه پيچ و خم‌ها و ابعادي دارد. بر اين اساس، صهيونيست‌ها كاملا به دنبال چگونگي رفت‌و‌آمد "رفيق‌حريري " به گردشگاه خود بوده‌اند.

*موضوع بعدي "جهت حركت " هواپيماهاي جاسوسي اسرائيلي در روز ترور رئيس حريري است. به نظر مي‌رسد اين موضوع به عنوان شاهد و سندي مبني بر دست‌داشتن تل‌آويو در ترور رفيق حريري مطرح باشد. بر اساس اطلاعاتي كه نزد ماست، اسرائيلي‌ها از سال 2005 تحركات مشكوك و مرموزي را شروع كرده بودند كه به نظر مي‌رسد اين اطلاعات توان آن را دارد تا مسير پرونده ترور حريري را تغيير دهد. بر اساس اين تصاوير، هواپماهاي "آواكس " رژيم صهيونيستي بر روي شهر "صيدا " پرواز مي‌كرده‌اند.

* نكته‌اي كه در رابطه با اين تحركات هوايي اسرائيلي‌ها و رصد شهر لبنان توسط رادارهاي آنها قابل اشاره است، آن است كه اين تحركات تنها به خاطر ترور رفيق حريري صورت گرفته است. چرا كه اسرائيلي‌ها لزوما احتياحي ندارند كه بر روي آسمان لبنان ظاهر شوند. زيرا آنها رادارهايي را در اختيار دارند كه در صورت نياز اطلاعات عمومي را به آنها ارائه مي‌دهد.

* اين اطلاعات درباره فردي است با نام "غسان الجد " كه جاسوس اسرائيل بوده و اعتراف كرده است كه گروهي از صهيونست‌ها را كه مسئوليت عمليات اجرايي و ميداني را بر عهده داشته‌اند به منزل مسكوني خود آورده و با آنان ملاقات كرده است. اين جاسوس اسرائيلي در روز و ساعتي كه رفيق الحريري ترور شده در منطقه ترور مشاهده شده است. اين درحالي است كه غسان پيش از آنكه نيروهاي لبناني وي را دستگير كنند از لبنان گريخته است. در رابطه با اين جاسوس ما دلايل و اسناد ديگري نيز در اختيار داريم كه شايد، آنها را در اختيار كميته حقيقت‌ياب قرار دهيم.

برای مشاهده متن کامل این سخنرانی بر روی لینک زیر کلیک نماید:

"نصرالله " نقش صهيونيست‌ها در ترور "حريري " را با مدارك مستدل فاش كرد