۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

تکاپوي موساد براي سفر نتانياهو به آتن

تکاپوي موساد براي سفر نتانياهو به آتن
23 مرداد 1389 [ 14-08-2010 ] | 18:29
اندازه فونت :
بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل
در حالي که ديپلمات‌هاي اسرائيل در اعتصاب به سر مي‌برند، جاسوسان موساد مشغول هماهنگي و برنامه‌ريزي سفر نخست‌وزير اين رژيم به يونان هستند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، درحالي که کارکنان دفتر وزارت خارجه اسرائيل در اعتراض به وضعيت نابسامان کار و دست‌مزد خود اعتصاب برپا کرده‌اند، مأموران سازمان جاسوسي موساد در تلاشي غيرديپلماتيک درحال برنامه‌ريزي سفر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل به آتن هستند.

موساد اعلام کرده است با استفاده از روابطي که جاسوسان اين سازمان با مقامات دولتي يونان دارند، مي‌تواند هماهنگي‌هاي لازم را براي سفر نتانياهو انجام دهد.

پيش‌تر نشريه اسرائيلي يديعوت احرنوت در گزارشي از تهديد کميته کارمندان سياسي دفتر وزارت خارجه اسرائيل براي برپايي اعتصاب خبر داده بود.

بر اساس اين گزارش، کميته کارمندان سياسي دفتر وزارت خارج اسرائيل تهديد کرده بودند در اعتراض به شرايط کار و وضعيت دستمزدهاي کارکنان اين وزارتخانه سفر هفته آينده بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم اسرائيل را به يونان مختل مي‌کنند.

رئيس کميته کارمندان وزارت خارجه اسرائيل درابن باره گفت: "رفتار زشت مقامات خزانه‌داري منجر به اين وضعيت شده است."

به گفته وي، حتي پس از ملاقات اخير با مقامات وزارت دارايي، هيچ بهبودي در وضعيت کار و دستمزد آنان به وجود نيامده است.

اين کميته همچنين قصد دارد در روزهاي آتي دفاتر کنسولي خود را در 100 سفارت‌خانه اسرائيل در سراسر جهان تعطيل کند.

کارمندان ديپلماتيک اسرائيلي همچنين تهديد کرده‌اند از همکاري با هيأت‌هاي نمايندگي و يا شخصيت‌هايي که قصد سفر به اسرائيل را دارند امتناع خواهند کرد.

نخست‌وزير اسرائيل قرار است دوشنبه (25 مرداد) در سفري سه روزه به يونان با مقامات اين کشور ديدار و گفت‌وگو کند.