۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

سید حسن نصر الله بسیار عزیز

یکشنبه 17 مرداد 1389 [ 08-08-2010 ] | 20:28
اندازه فونت :
پوستر رفيق حريري؛ نخست‌وزير پيشين لبنان
جنبش حزب‌الله مي‌گويد که با غريوي رعدآسا به افشاگري در مورد نقشه قتل رفيق حريري، نخست‌وزير پيشين لبنان به دست اسرائيل خواهد پرداخت.

ابراهيم موسوي، سخنگوي رسانه‌اي حزب‌الله گفته است که سيد حسن نصرالله، دبيرکل اين جنبش مدارک "مستندي" را ارايه خواهد داد که ثابت مي‌کند، قتل رفيق حريري در سال 2005 با برنامه‌ريزي اسرائيليان انجام شده است.

موسوي در گفت‌وگو با خبرگزاري فلسطيني معان روز شنبه(16 مرداد) گفته است که اين مدارک "حاوي اطلاعات کافي جامعي" در اين مورد است.

نصرالله روز سه‌شنبه(12 مرداد) گفته بود: "من دشمن اسرائيلي را متهم به قتل رفيق حريري نخست‌وزير پيشين لبنان مي‌دانم ... و اين مساله را با افشاي اطلاعات محرمانه‌اي در کنفرانس خبري روز دوشنبه ثابت خواهم کرد."

وي همچنين نسبت به تلاش‌هاي قضايي اسرائيل و سازمان ملل مبني بر ايجاد ارتباط بين حزب‌الله و بازي نادرست قتل رفيق حريري، هشدار داد.

گفتني است، رفيق حريري، نخست وزير سابق لبنان و پدر سعد حريري، در فوريه 2005 در جريان انفجار بمب کار گذاشته شده در خودروي در کنار هتل محل اقامتش، جان باخت.

در حادثه ترور رفيق حريري 22 تن ديگر نيز کشته شدند.

سازمان ملل متحد و دولت لبنان در ماه مه 2007 دادگاه ويژه‌اي را براي محاکمه متهمان به دست داشتن در ترور رفيق حريري تشکيل دادند و قرار است نتايج تحقيقات اين دادگاه تا پايان امسال مشخص شود.