۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

حمله پليس به معترضان مذاکره با اسرائيل

حمله پليس به معترضان مذاکره با اسرائيل
PA security forces attack Palestinians who gather in protest of direct talks with israel , Ramallah
پنجشنبه 4 شهریور 1389 [ 26-08-2010 ] | 09:22
اندازه فونت :
اعضاي فتح تلاش مي‌کنند تظاهرات حماس در رام‌الله را بر هم زنند.
پليس تشکيلات خودگردان گردهمايي فلسطينياني را که در اعتراض به مذاکرات مستقيم با رژيم اسرائيل تجمع کرده بودند، برهم زده است.

فعالان فلسطيني که در يکي از سالن‌هاي رام‌الله تجمع کرده بودند، اعلام کردند، موافقت با درخواست هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا براي ازسرگيري مذاکرات مستقيم متوقف‌مانده اسرائيل و فلسطين، نشان‌دهنده آسيب‌پذيري تشکيلات خودگردان است.

به گزارش خبرگزاري آلمان، حدود 200 پليس تشکيلات خودگردان به سالن گردهمايي فعالان ريختند و با سردادن شعارهايي در حمايت از محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان، مخالفان ازسرگيري مذاکرات را دشمنان منافع فلسطينيان ناميدند.

شرکت‌کنندگان در اين گردهمايي که نتوانستند در سالن بمانند، در خيابان‌هاي رام‌الله دست به تظاهرات زدند اما با حمله نيروهاي پليس مواجه شدند.

اين فعالان در واکنش به برخورد پليس، اين اقدام تشکيلات خودگردان را مبارزه با آزادي بيان دانستند.

هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا از اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطين خواسته است تا مذاکرات مستقيم متوقف مانده خود را از سرگيرند.

فتح شاخه ای از سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) با درخواست هيلاري کلينتون موافقت کرده و قرار است دور جديد مذاکرات مستقيم طرفين از روز2 سپتامبر و به رهبري باراک اوباما برگزار شود.

مقام‌هاي فتح درحالي با از آغاز دوباره گفت‌وگوها با تل‌آويو موافقت کرده‌اند که رژيم اسرائيل پيش شرط فلسطينيان را مبني بر توقف شهرک‌سازي‌هاي غيرقانوني در سرزمين‌هاي اشغالي رد کرده است.


اين درحالي است که بر پايه آخرين گزارش‌ها، مسئولان تشکيلات خودگردان با وجود موافقت با درخواست امريکا براي ازسرگيري مذاکرات مستقيم صلح با اسرائيل تاکيد کرده‌اند که در طرح جديد، بايد درخواست‌هاي آن‌ها درنظر گرفته شود.

حماس و ديگر گروه‌هاي سياسي فلسطيني با "گمراه کننده" خواندن درخواست واشنگتن، آن را رد کرده و مقام‌هاي تشکيلات خودگردان فلسطين را به ضعف در برابر فشارهاي امريکا متهم کرده‌اند.

با اين وجود، روزنامه اسرائيلي جروزالم پست گزارش داد که محمود عباس طي نامه‌اي به گروه 4 جانبه صلح خاورميانه متشکل از اتحاديه اروپا، روسيه، سازمان ملل و امريکا اعلام کرده است، شهرک‌سازي و صلح دو مسئله موازي هستند و هيچ نقطه تلاقي بين آن‌ها وجود ندارد.

عباس در اين نامه که توسط صائب عريقات مذاکره کننده ارشد فلسطيني‌ها به دست گروه 4 رسيده است افزود: "اگر اسرائيل به ساخت شهرک‌ها ادامه بدهد ما از مذاکرات خارج خواهيم شد."