۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

رواج گسترده تبعيض نژادي در اسرائيل

سه شنبه 19 مرداد 1389 [ 10-08-2010 ] | 12:41
اندازه فونت :
نماينده عرب کنست در گفتگو با پرس تي وي از تبعيض نژادي گسترده و رواج نژادپرستي در لايه‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي اسرائيل پرده برداشته است.

حنين زعابي نماينده حزب بلد در کنست اسرائيل در اين باره به پرس تي وي گفت: "در حالي که فلسطينيان ساکن سرزمين‌هاي اشغالي در سرزمين مادري خود زندگي مي‌کنند، قرباني تبعيض نژادي مي‌شوند."

وي افزود: "ما مهاجر نيستيم. هر چند در اقليت هستيم اما پيش از سال 1948 در اکثريت بوديم. ما به زور و به اين دليل که اسرائيل 650هزار فلسطيني را از سرزمينشان اخراج کرد، به اقليت مبدل شديم. "

رژيم اسرائيل در ماه مه 1948 به دنبال بيرون راندن فلسطيني‎ها از سرزمين‎هاي مادري خود و اشغال اراضي متعلق به آنان، تاسيس شد که اين روز به روز نکبت يا مصيبت، شهرت دارد.

نماينده حزب بلد در کنست اسرائيل در ادامه گفت: "50درصد از فلسطيني‌هاي ساکن اسرائيل زير خط فقر زندگي مي کنند و اين درحالي است که 93درصد از زمين‌هاي فلسطينيان به دست رژيم اسرائيل مصادره شده است تا جا براي ساخت شهرک‌هاي يهودي‌نشين باز شود."

وي سپس از محدوديت‌هاي مدني و سهم پايين اعراب در بازار کار دولتي و غيردولتي و بخش‌هاي آموزش و پرورش، بهداشت، صنعت و اقتصاد اسرائيل، پرده برداشت.

خانم زعابي که نخستين نماينده زن عرب در کنست اسرائيل است، در کاروان کمک‌رسان ناوگان آزادي که در ماه مه ميلادي هدف حمله مرگبار کماندوهاي اسرائيلي قرار گرفت، حضور داشت.

کماندوهاي اسرائيل، در تاريخ دهم خرداد (31 ماه مه)، در آب‌هاي بين‌المللي به کاروان کمک‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه حمله کردند و با تيراندازي به همراهان آن دست‌کم 9 فعال صلح را کشته و ده‌ها فعال صلح طلب را زخمي کردند.