۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

"ناوگان آزادی 2" ،مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پیوستن 30 موسسه ایتالیایی به "ناوگان آزادی 2"
[ 12/08/2010 - 07:08 ق.ظ ]
رم ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

بیش از 30 موسسه مردمی ایتالیایی در چارچوب تلاش های بین المللی برای شكست حصر نوار غزه به "ناوگان آزادی 2" كه پیش بینی می شود قبل از پایان سال جاری به این منطقه تحت محاصره اعزام شود، ملحق شدند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین،‌ محمد حنون عضو كمیته اروپایی لغو محاصره و رئیس انجمن فلسطینیان مقیم ایتالیا عنوان داشت: با تشكیل كمیته ایتالیایی در زمینه سازماندهی و اعزام ناوگان آزادی به غزه به عنوان حلقه وصل میان كمیته اروپایی و مردم ایتالیا موافقت شده است.

حنون در گفت و گو با خبرگزاری صفا افزود: این توافقنامه بعد از مشورت با بیش از 30 موسسه مردم نهاد در ایتالیا و ده ها شخصیت حقوقی دیگر این كشور حاصل شد.

رئیس انجمن فلسطینیان مقیم ایتالیا گفت: بسیاری از فعالان صلح و روزنامه نگاران علی رغم حمله اسرائیل به ناوگان آزادی 1 و شهادت 9 تن از شهروندان تركیه ای، به شركت در ناوگان آزادی آینده ابراز تمایل كرده اند.

كمیته جدید التاسیس ایتالیایی با برگزاری سلسله دیدارهایی با شخصیت های سیاسی این كشور جهت آشنایی با این كمیته و تشویق آنان به اتخاذ اقدامات فوری برای پایان بخشیدن به محاصره ظالمانه نوار غزه موافقت كرد.

شایان توجه است كه اعزام ناوگان آزادی 2 به خاطر مشاركت هر چه بیشتر كشورهای اروپایی به تعویق افتاد.

پیش از این نیز كمیته اروپایی لغو محاصره غزه یادآور شده بود كه ناوگان بعدی از حیث مشاركت رسانه ها و تعداد كشتی ها و حامیان خارجی مسئله فلسطین بی سابقه خواهد بود؛ چرا كه تا كنون بالغ بر 10000 نفر درخواست مشاركت در این ناوگان داده اند.

كمیته مذكور با بیان اینكه بیش از 35 رسانه درخواست مشاركت در ناوگان آزادی 2 را داده اند، تاكید كرد: در این ناوگان بالاترین میزان مشاركت رسانه ها را شاهد خواهیم بود تا هرگونه جنایت جدیدی كه رژیم صهیونیستی علیه فعالان و آزادگان اقصی نقاط جهان مرتكب می شود، را افشا كنند.