۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

بازتاب آزمایش موشکی ایران در رژیم اسراییل


بازتاب آزمایش موشکی ایران در رژیم اسراییل
1389/05/30


رسانه های صهیونیستی آزمایش موشک زمین به زمین قیام یک توسط جمهوری اسلامی ایران و راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر را به طور ویژه یی منعکس کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) تارنمای وزارت خارجه اسراییل که همواره تحولات ایران را واژگونه منتشر می کند این بار نه در باره پرتاب موفقیت آمیز موشک قیام یک خبری منتشر کرد و نه راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر. این سایت که به نظر می رسد تلاش داشت تا به گونه یی رسوایی عدم توانایی اسراییل در حمله به ایران را تحت پوشش قرار دهد تفسیری جالبی از این ناتوانی داشت و با درج خبری به نقل از نیوز ویک نوشت: بالاخره آمریکا اسراییل را متقاعد کرد به تاسیسات هسته یی ایران حمله نظامی نکند. این تارنما نوشت: چون آمریکایی ها معتقدند ایرانی ها دست کم برای دستیابی به بمب هسته یی یکسال وقت نیاز دارند ضمن آنکه با مشکلات تکنولوژی روبرو می باشد و این ارزیابی به دو کشور فرصت کافی می دهد به بررسی عمیق گزینه نظامی بپردازند.گرچه صهیونیستها همواره تلاش دارند به نحوی بسته به توان موشکی وتوانمندی های نظامی تهران بپردازند اما آزمایش های صورت گرفته نظامی در برهه اخیر بازتاب ویژه ای در رسانه های صهیونیستی داشته است.

از سوی دیگر

گزارش های رسیده از فلسطین اشغالی حکایت از آن دارد رادیو عبری زبان رژیم صهیونیستی در چند بخش خبری خود با انعکاس خبر آزمایش موشک زمین به زمین قیام یک به نقل از احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی خبر داد: دراین موشک از سوخت مایع استفاده کرده وعلاوه بر سرعت بالا سامانه رادار گریز هم بر روی آن تعبیه شده است.