۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

سازمان کنفرانس اسلامی خواستار توقف تجاوزات و جنایات صهیونیست ها در بیت المقدس شد


سازمان کنفرانس اسلامی خواستار توقف تجاوزات و جنایات صهیونیست ها در بیت المقدس شد
1389/05/31


سازمان کنفرانس اسلامی از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را به پایبندی به تصمیمات و قوانین بین المللی بویژه در جلوگیری از هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی در بیت المقدس ملزم کند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، سازمان کنفرانس اسلامی در پایگاه خبری اینترنتی خود به مناسبت 41 امین سالگرد آتش زدن مسجد مبارک الاقصی نوشت: این سازمان بار دیگر تاکید می کند که قدس ؛ سلامت و امنیت اماکن مقدس در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارتباط تنگاتنگی با استقرار امنیت و صلح در منطقه بلکه در سرتاسر جهان دارد.

این سازمان همچنین جامعه جهانی را به جلوگیری از نقض ها، هتک حرمت ها و اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها در شهر اشغالی قدس و ارج نهادن به اماکن مقدس فراخواند.

سازمان کنفرانس اسلامی در ادامه افزود که اسرائیل مسئول کامل سلامت همه اماکن مقدس است که تحت اشغال دارد و در این باره باید به تعهدات و توافقنامه های بین المللی به خصوص توافقنامه 4 ژنو پایبند باشد.

بر اساس توافقنامه 4 ژنو هر گونه اقدام تجاوزگرانه صهیونیست ها علیه مقدسات و اماکن مقدس و همچنین محروم کردن نمازگزاران از ورود به این اماکن برای ادای مناسک دینی و عبادی ممنوع است.

در تاریخ 21 / 8/ 1969 یکی از صهیونیست های افراطی استرالیایی تبار به نام " مایکل روهن " در اقدامی وحشیانه مسجد مبارک الاقصی را آتش زد که بر اثر آن بخش مهم و تاریخی در آتش سوخت.