۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

.

جمعه 29 مرداد 1389 [ 20-08-2010 ] | 14:01
اندازه فونت :
سربازان اسرائيلي متهم به سوء استفاده جنسي از نوجوانان فلسطيني
يک گروه بين‌المللي حمايت از حقوق کودکان، نظاميان اسرائيل را به سوء استفاده جنسي از اسراي نوجوان فلسطيني، متهم کرده است.

به گزارش روزنامه اسرائيلي هاآرتص، گروه بين‌المللي دفاع از کودکان در فلسطين تاکنون در قالب چندين شکايت، اين موضوع را به مقامات اسرائيلي و سازمان ملل متحد يادآور شده است.

از سپتامبر 2009، سازمان ملل متحد جزئيات بيش از يک‌صد پرونده درباره بدرفتاري و تجاوز جنسي نظاميان اسرائيلي به نوجوانان بازداشت‌شده فلسطيني دريافت کرده است.

اين گروه حقوق بشر مي‌افزايد، نظاميان رژيم اسرائيل با استفاده از فشارهاي جسمي و روحي، تلاش مي‌کنند از نوجوانان فلسطيني بازداشت شده، اعتراف گيرند.

گروه بين‌المللي دفاع از کودکان همچنين از سوء‌استفاده جنسي نظاميان اسرائيلي از نوجوانان و استفاده از آن‌ها به عنوان سپر انساني شکايت کرده است.

اين گزارش درحالي منتشر مي‌شود که تصاوير ادن ابرگيل سرباز پيشين اسرائيلي که جلوي بازداشت‌شدگان دست و چشم بسته فلسطيني نشسته و لبخند مي‌زند، خشم جهاني را به دنبال داشته است.

اين تصاوير در آلبومي تحت عنوان "آي‌دي‌اف- بهترين سال‌هاي زندگي‌ام" ابتدا در يک وبلاگ و سپس در رسانه‌هاي بين‌المللي منتشر شده است.

انتشار اين تصاوير با محکوميت گسترده جهاني روبرو شده است.

کميته ضد شکنجه‌گري در اسرائيل نيز تصريح کرده است، اين تصاوير ثابت مي‌کند که نظاميان اسرائيلي نسبت به فلسطينيان ديد ابزاري و نه انساني دارند.

هم‌اکنون حدود 7 هزار فلسطيني از جمله تعداد زيادي زن و کودک در زندان‌هاي اسرائيلي به سر مي‌برند.

گزارش‌هاي منتشر‌شده از اوضاع نابسامان، آزار و اذيت و شکنجه اسراي فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل حکايت دارد.