۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

صهیونیستها موذن مسجد النبی را زیرمشت ولگد گرفتند


صهیونیستها موذن مسجد النبی (در شمال غربی قدس) را زیرمشت ولگد گرفتند
1389/06/01

شهرک نشینان صهیونیست موذن مسجد النبی درشمال غربی قدس را به بهانه بلند کردن صدای اذان درمسجد به باد کتک گرفتند .

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) منابع فلسطینی به نقل از شاهدان عینی خبر دادند : عصرروزشنبه امجد مثقال برکات موذن مسجد النبی تنها به جرم بلند کردن صدای اذان مغرب درمسجد هدف حمله شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفت که این امر منجر به زخمی شدن شدید وی شد.

بنابراین گزارش، دستکم 15 شهرک نشین صهیونیست دقایقی قبل از اذان مغرب به امجد برکات حمله کردند که باعث جراحات و کبودی بدن و شکستن عینک و سرقت تلفن همراه وی شد.

به گفته شاهدان ، هنگامی که نمازگزاران و جوانان روستای صموئیل برای ادعای نماز مغرب درمسجد حاضر شدند دریافتند که شهرک نشینان صهیونیست اذان گوی مسجد را به باد کتک گرفتند پس آنها برای دفاع از وی دخالت کردند که به درگیری بین دو طرف انجامید .

شبکه ندای قدس هم گزارش داد: در پی این درگیری ، نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی به مسجد حمله کرده و سالم طلال برکات نمازگزار فلسطینی را به بهانه ضرب و شتم شهرک نشینان دستگیر کردند و پس از آن ، موذن مسجد هم با آمبولانس جهت درمان به بیمارستان رام الله منتقل شد.

محمد ادیب برکات وکیل مدافع و عضو فعال جنبش فتح حمله شهرک نشینان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی را درمسجد النبی سرآغاز تشدید حملات جدید صهیونیستهای اشغالگرعلیه ساکنان قدس و مناطق اطراف آن دانست .وی به گروهها و باندهای جنایتکار رژیم صهیونیستی درباره ادامه حملات ددمنشانه برضد جوانان فلسطینی ساکن روستای صموئل هشدار داد و گفت: مدتی است که درگیریهای شدید وجود دارد بطوری که شدت حملات شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی به این روستا افزایش یافته است.

گفتنی است روستای صموئل النبی در شمال غرب قدس بر روی یک تپه استراتژیک در ارتفاع 855 متری سطح زمین واقع شده است.

به سبب موقعیت استراتژیک آن ، این منطقه از اهمیت قابل توجه ای برای جنگجویان و فاتحین شهر قدس برخوردار [بوده ] است.