۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

گروه های صهیونیستی که می خواهند ویکیپدیا رو به نفع خود ویرایش کنند

Wikipedia editing courses launched by Zionist groups

گروه های صهیونیستی که می خواهند ویکیپدیا رو به نفع خود ویرایش کنند (همین حالا هم ویکیپدیا به نفع صهیونیست ها هست م.)
http://www.guardian.co.uk/world/2010/aug/18/wikipedia-editing-zionist-groups

دو گروه صهیونیستی گروههای آموزشی برای ویرایش ویکیپدیا برگزار می کنند.

گزارش از قدس اشغالی

در حال حاضر دو گروه صهیونیستی در حال تقلا هستند تا دست برنده را در مباحثه روی نت از طریق "ویرایش صهیونیستی " برای ویکیپدیا (مرجع اینترنتی) به دست آورند

مجمع ییشا ، نماینده حرکت شهرک نشینان صهیونیست ، و حرکت راستگرای "اسراییل برای من" ، اولین کارگاه خود را این هفته در قدس راه اندازی می کنند تا به شرکت کنندگان نحوه بازنویسی و ویراستاری صفحاتی را که بسیار مورد بحث و اختلاف هستند را روی سایت مرجع (ویکیپدیا) آموزش دهند.

ویکیپدیا یکی از سایت های بسیار مشهور جهان هست ، و 16 میلیون ورودی (موضوع) آن برای تمام اشخاص در سراسر جهان باز هستند تا آنها را ویرایش ، بازنویسی یا حتی حذف کنند. مشکل بنابر یکی از اعضای حرکت راستگرا ، این است ، که داوطلب های حامی رژیم اشغالگر قدس در روی نت توسط تعداد زیاد حامیان فلسطین از معرکه خارج می شوند.

یک زن ویرایشگر ویکیپدیا در قدس اشغالی (صهیونیست ) ، که نمی خواهد نام او ذکر شود ، می گوید که علنی کردن این نوآوری ممکن است نامطلوب باشد . "علنی کردن در گذشته نتایج بدی داشته است " ، او می گوید :یک جنگ پیش روی ماست و روش جنگیدن هم در آن متاسفانه روش زیرزمینی(!) است .

در سال 2008 یک گروه صهیونیستی که قصد داشت به طور محرمانه ویکیپدیا رو ویرایش کند به وسیله اداره کنندگان آن از دسترسی به سایت منع شد.

هم اکنون ییشا Yesha در حال جمع آوری یک نیروی کاری است ، از طریق دعوت روی سایت هایی مثل فیس بوک و یوتیوب، که با این رسانه جدید در گیر بشود ، و پیش بینی می کند که در حال حاضر 12000 عضو فعال دارد و ماهانه 100 نفر به این تعداد افزوده می شود

در حال حاضر برگزار کنندگان این دوره ها در حال طراحی مسابقه ای هستند که در آن "بهترین ویرایشگر صهیونیست"(best zionist editor) را تعیین کنند.