۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

پنجمین یادواره شهدای‌ كشتار شفا عمرو

پنجمین یادواره شهدای‌ كشتار شفا عمرو

in 2005 , an israeli settler entered a Palestinian bus and start shooting at people .
4 martyred , yseterday was 5 anniversary of the incident in "Shafa Amro" town in occupied Palestine.
[ 28/08/2010 - 12:09 ب.ظ ]
شفا عمرو ـ مركز اطلاع‌رسانی فلسطین

صدها تن از ساكنان شهر شفا عمرو واقع در اراضی اشغالی 48 عصر دیروز جمعه 28/8/2010 در به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای كشتار شفا عمرو و همبستگی‌ با متهمان به قتل "نتان زادا" تروریست _ عامل این كشتار ـ گرد هم آمدند.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این مراسم علاوه بر فلسطینیان غیور ساكن شهر شفاعمرو ، خانواده‌های شهدای‌ این فاجعه و تعدادی از رهبران مردمی‌ و سیاسی اراضی‌ اشغالی 48 حضور داشتند.

این مراسم به مناسبت پنجمین سالروز كشتار شفا عمرو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا‌ی این فاجعه و همچنین همبستگی با متهمان به قتل زادا برگزار شد.

"نتان زادا" تروریست 5 سال پیش در یك اقدام جنایتكارانه به سوی‌ یك دستگاه اتوبوس در شفا عمرو آتش گشود كه در پی این جنایت 4 تن از جمله دو خواهر به نام هزار و دینا، نادر حایك و راننده این اتوبوس به نام میشل حوت به شهادت رسیدند.

خانواده‌های‌ این قربانیان اعلام كردند:« فرزندان ما قربانی‌ كینه توزی‌ نژاد پرستانه دشمن صهیونیستی شدند؛ دشمنی كه به منظور كوچاندن ما از خانه و كاشانه مان دست به هر اقدام قهر آمیز می‌زند، ولی ما با صدای كوبنده اعلام می داریم كه هرگز سرزمین مان را ترك نخواهیم كرد و در میهن خویش باقی‌ خواهیم ماند و باید دشمن صهیونیستی‌ از خاك پاك فلسطین رخت بر بندد، ما به همان عهد و پیمانی كه با شهدای‌ خویش بسته ایم، پاینبدیم و هرگز آن را به فراموشی نخواهیم سپرد.»