۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

نتانياهو: قدم در راه صلح دشوار است
یکشنبه 31 مرداد 1389 [ 22-08-2010 ] | 19:01
اندازه فونت :
بنيامين نتانياهو؛ نخست‌وزير اسرائيل
نخست‌وزير رژيم اسرائيل دست‌يابي به صلحي پايدار با مقامات فلسطيني را براي تل آويو "مشکل" دانسته است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، بنيامين نتانياهو مدعي شده است با وجود تمايل فراوان تل‌آويو براي بازگشت به ميز مذاکره مستقيم به ميزباني امريکا، "مسائل مبهم بسياري" در اين زمينه وجود دارد.

مذاکرات صلح بين اسرائيل و فلسطيني‌ها، پس از آغاز جنگ غزه در دسامبر 2008 و حملات مرگ‌بار اسرائيل به اين منطقه فلسطيني متوقف شده است.

رژيم اسرائيل در اين جنگ 21 روزه بيش از يک هزار و 400 فلسطيني را کشت و حدود 1.6 (يک و شش) ميليارد دلار به زيرساخت اقتصادي اين منطقه بحران‌زده خسارت وارد کرد.

محمد دحلان از اعضاي بلند پايه جنبش فتح محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، جمعه (29 مرداد) از موافقت حکومت فلسطين با ازسرگيري مذاکرات مستقيم صلح با اسرائيل خبر داد.

دحلان اعلام کرد دولت خودگردان با توجه به تضمين‌هاي فراوان ارائه شده براي حفظ حقوق فلسيني‌ها، با دعوت امريکا براي آغاز دوباره مذاکرات مستقيم موافقت کرده است.

وي افزود: "ما بر مبناي شرايط فلسطيني‌ها و نه با شروط بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل مذاکره خواهيم کرد." (دحلان گفته؟ !!!!!!!!!!!!)

اين درحالي است که تشکيلات خودگردان فلسطين پيش از اين بارها تاکيد کرده بود، تا زماني که رژيم اسرائيل توسعه غيرقانوني شهرک‌هاي يهودي‌نشين را متوقف نکند و طبق قطعنامه سازمان ملل به مرزهاي خود در سال 1967 باز نگردد، طرف فلسطيني حاضر به شروع مجدد مذاکرات مستقيم صلح نخواهد شد.

درهمين حال هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا نيز گفته است: "گفت‌وگوها بايد بدون پيش‌شرط آغاز شود."

قرار است مذاکرات مستقيم صلح فلسطيني‌ها و اسرائيل به دعوت امريکا در 2 دسامبر آغاز شود.
_________________________________________
دحلان را می شناسید ؟
تا جاییکه می دانم دحلان گانگستر است . دحلان یک شخصیت منفور فلسطینی است تا جاییکه من اطلاع دارم.