۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

باسم آرامین در جستجوی عدالت

Bassam Aramin's search for justice

باسم آرامین به دنبال عدالت

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/bassam-aramins-search-for-justice-2055355.html


باسم آرامین درحالیکه عکس دخترش آبیر که با گلوله مشقی نیروهای
lمنیتی مرزی رژیم اشغالگر قدس به قتل رسید را ،نگه داشته است


یک روز گرم ماه اوت (مرداد -شهریور) دقیقا سه سال پیش باسم آرامین مصر بود منظور او انتقام برای مرگ دختر ده ساله اش" آبیر" نیست بلکه منظور او اجرای عدالت هست.آنزمان او به آرامی اضافه کرد من باید ثابت کنم که دختر من به قتل رسیده ؛ این مشکل منه.

دیروز او اطلاع یافت که سرانجام یک قاضی رای داده که دختر او توسط مامور امنیتی مرزی با گلوله مشقی هدف قرار گرفته ، و اینکه این قتل "کاملا غیر قابل توجیه " هست و اینکه حکومت [رژیم صهیونیستی] باید به او غرامت پرداخت کند (ببینیم چطور پرداخت می کند ! م.)

این کار آسان نبود ، آبیر ، که توسط معلم های خود یک دانش آموز نمونه "دوست داشتنی " یاد می شود ، در ژانویه سال 2007 ، در حالیکه به همراه خواهر و دو دوستش بعد از امتحان ریاضی به مغازه ای در کنار جاده منتهی به مدرسه اش در دهکده آناتا (Anata) در کرانه باختری برای خرید تنقلات رفته بود ، به طرز مرگباری زخمی شد..

پدر این دختر کوچولوی( شهید) هشت ماه بعد از این واقعه و هنگامیکه مطلع شد بازجوها پرونده دخترش را مختومه کرده اند بدون اینکه این اتفاق را محکوم کنند با ایندیپندنت مصاحبه کرد.

او توضیح داد چطور همسرش سلوا که مانند او همیشه اطمینان داشته که آبیر به قتل رسیده (عمدا) ، از شنیدن خبر (مختومه شدن پرونده) و اینکه هیچ تحقیقی صورت نخواهد گرفت غرق اشک شد و احساس کرد که "آنها برای بار دوم آبیر را به قتل رسانده اند".

بعد از اینکه تصمیم پلیس اسراییل اشغالگر در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفت ، پلیس از به جریان انداختن پرونده سرباز زد با این ادعا که آبیر به وسیله سنگی که از طرف فلسطینی ها پرتاب شده به قتل رسیده.

این هفته یک قاضی در قدس اشغالی در دادگاه علنی اعلام کرد آبیر و دوستانش در جاده ای قدم میزدند که هیچ سنگ پرانی در آن حضور نداشته و بنابراین هیچ دلیلی وجود نداشته که به سمت آنها شلیک بشود.

"این واضح هست که مرگ (شهادت) آبیر توسط گلوله مشقی که توسط گارد امنیتی مرزی و براساس اهمال شلیک شده رخ داده است..."

آقای آرامین دیروز باز هم با صدای آرام گفت که همسرش دوباره بعد از شنیدن رای دادگاه گریه کرده است ولی اینبار احساس تسکین دارد به این خاطر که حقیقت آَشکار شده است او گفت که این پیروزی در دادگاه (صهیونیستی ) یک پیروزی تاریخی است و حاوی یک پیام بسیار مهم است ،" اگر به عدالت معتقدی هرگز تسلیم نشو ، حتی در زمانیکه تحت اشغال هستی ، حتی برای یک ثانیه هم تسلیم نشو".

__________________________

ادامه این گزارش به زندگی پدر آبیر و افراد و کودکان دیگری پرداخته که توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به قتل رسیده اند .

__________________________________________________________________________________________

نکته ای می خواهم ذکر کنم این است که نظامیان صهیونیست از گلوله های مشقی با هسته سنگین فلزی استفاده می کنند . یعنی فقط پوشش روی گلوله پلاستیکی است و داخل آن فلزی است به این سبب برخورد این گلوله های مشقی با افراد به خصوص کودکان فلسطینی حتی باعث مرگ می شود . مثلا شکستگی های خیلی بد در جمجمه را سبب می شود و از این قبیل .