۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

مشاور مفتی کل سوریه : توجه ویژه آیت الله خامنه یی به حمایت از فلسطین جای تقدیر دارد

1389/06/02

مشاور مفتی کل سوریه و رییس اداره فتوای وزارت اوقاف این کشور در تحلیل حمایت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معطم رهبری از نهضت مردم فلسطین گفت که حمایت گسترده و کامل این دو رهبر ایران از قضیه فلسطین در واقع درخواستی از همه دنیا برای دفاع از حق و مظلومیت یک ملت است.

علاء الدین زعتری در آستانه روز جهانی قدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) با اشاره به اینکه جریان فلسطین نه تنها مساله انسانیت یک ملت یا کشور است بلکه در واقع، مساله همه جهان و تمام ملتهاست گفت: گرفتاری و رنج ملت فلسطین شامل همه ملتهای مسلمان و تمام آزادی خواهان جهان است و در واقع هدف امام خمینی (ره) از تعیین روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نیز تاکیدی بر پیام و اهداف والایی است که از زمان شروع مبارزات خود برای تحقق جمهوری اسلامی ایران دنبال می کرد.

وی در خصوص حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خود با بیان اینکه بر اساس قوانین بین الملل، از حقوق اولیه هر انسانی است که در سرزمینی که در آن به دنیا آمده باشد در آن زندگی کند افزود: حضرت امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند کشور فلسطین باید به صاحبان اصلی و ملت آن بازگردد و به دلیل اهمیت قضیه فلسطین و حمایت از ملت آن سفارت رژیم صهیونیستی در ایران را تعطیل و آن را به سفارت فلسطین تبدیل کرد.

زعتری افزود: در واقع کاری که امام خمینی (ره) در حمایت از فلسطین انجام داده اند و اکنون نیز توسط حضرت آیت الله سید علی خامنه ای دنبال می شود در واقع درخواستی از همه دنیا برای دفاع از حق و مظلومیت ملت فلسطین است. حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای در مسأله فلسطین، پیوسته بر ضرورت انسجام و همبستگی میان کشورهای اسلامی و اهتمام سیاستمداران جهان و ایران به این مسأله نیز تأکید داشته‌ اند.

وی با هشدار به صهیونیستها نسبت به بازگشت به وطن اولیه خود و ترک سرزمین فلسطین گفت: صهیونیستها که از نقاط پراکنده جهان به فلسطین آمده و ملت این کشور را آواره ساخته اند باید بدانند که هیچ مکان و جایگاهی در این کشور ندارند و باید به کشورهایی که از آنجا آمده اند بازگردند.

رییس اداره فتوای وزارت اوقاف سوریه در پایان گفت: صهیونیستها همچنین باید بدانند که که شهر قدس در گذشته منشاء صلح در جهان بوده و همچنین علیرغم جنایات رژیم صهیونیستی این شهر به عنوان مکانی برای صلح جهانی خواهد ماند